Glow-in-the-Dark Dog of the Day

Friday, July 29, 2011





Korea Selatan: Saintis dan doktor pakar daripada University of Kimchee telah membuat kajian berkenaan wabak k-pop yang melanda dunia.  
Ketika dalam kajian untuk mencari antibiotik demam kpop, Doktor Hanayoseyo secara tidak sengaja mencipta anjing glow in the dark. Penemuan yang dilabel sebagai agak kurang berjaya pada mulanya tiba-tiba menjadi perhatian apabila doktor tadi membawa anjingnya berjalan pada waktu malam dan orang ramai yang ingin tahu mula mengemukakan soalan seperti

"bapak cool anjing kau!!... mana datang?"

Doktor korea tadi pula secara dandan nya mengaku bahawa anjing itu adalah hasil ciptaan beliau disebalik kajian saintifik selama 10 tahun. Orang ramai mula mengemukakan permintaan untuk meng"glow"kan benda lain. Seorang makcik dari Semeyih juga telah datang berjumpa doktor ini kerana ingin meng"glow"kan suami nya yang acap kali hilang di pasar malam kawasan tempatan namun permintaan itu ditolak kerana makcik itu tidak cantik. 
sekian terima kasut.

berita sebenar:

Researchers in South Korea have created a glow in the dark who could help cure human genetic diseases.
The dog, a female beagle called Tegon, glows under ultraviolet light, and the glowing can be turned on and off with antibiotics. The goal is to figure out how to “turn off” fatal human diseases the same way.
Tegon got her glowing ability through the same cell transfer process that created the world’s first cloned dog in 2005.
Check out some test photos of the fluorescent dog 




2 comments:

Anonymous said...

aku nk glowkan kunci kete aku..selalu m.i.a...

zul a.k.a kingsix said...

tapi kau kene kasi cantik. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...